EXPRESS 5: Interviu cu percuţionistul Vlad Polgar

Cinci întrebări fulger cu Ansamblul NOISE404 în aşteptarea PIANO EXPRESS 2025. Playing Modern.

 

1️⃣ CIMRO: Cum te-ai descrie în doar trei cuvinte?

Vlad POLGAR: Empatic, răbdător și pasionat .

 

2️⃣ CIMRO: Dar pe instrumentul la care cânți, cum l-ai descrie în trei cuvinte? [n.n. percuţia]

V.P.: Antrenamentă, firească și „colorată”.

 

3️⃣ CIMRO: Când şi cum te-ai apropiat de muzica modernă şi contemporană?

V.P.: Conexiunea mea cu muzica modernă și contemporană a început odată cu anii de facultate, unde profesorii de specialitate mi-au prezentat și stârnit curiozitatea pentru un limbaj sonor nou. De asemenea, natura și istoria instrumentelor clasice de percuție se definește prin literatura secolelor XX și XXI.

 

4️⃣CIMRO: Spune-mi trei compozitori ai secolelor XX-XXI pe care îi iubeşti necondiționat.

V.P.: Maurice Ravel, George Enescu și John Williams.

 

5️⃣ CIMRO: Ce sau pe cine ai lua cu tine în trenul EXPRESS care călătoreşte prin muzică?

V.P.: Pentru această călătorie aș luat cu mine un chimes din bambus. Îl văd ca pe un instrument care reușește, prin simplitatea lui, să se adapteze și să parcurgă orice călătorie sonoră.

 

Pe Vlad Polgar bucureştenii îl pot asculta duminică 21 septembrie la ora 17:00, în Curtea de Onoare a Facultăţii de Drept (Bd. Mihail Kogălniceanu 36-46), împreună cu colegii săi din ansamblul NOISE404. Conceput ca un motor de inițiere şi promovare a creațiilor contemporane, NOISE404 (Larisa Nicolae – vioară, Alin Popa – clarinet, Sofia de la Hoz – pian şi Vlad Polgar – percuţie) îşi face debutul în cadrul proiectului „PIANO EXPRESS. Playing Modern” cu concertul „Rævelations”. Cu ocazia aniversării a 150 de ani de la naşterea marelui compozitor impresionist Maurice Ravel (impresionismul fiind considerat primul curent muzical cu adevărat modern), un colectiv de tineri compozitori emergenți şi entuziaşti a creat „variațiuni” în jurul celebrului „Bolero”, văzut prin prisma contemporaneității. Cei 12 compozitori sunt, în ordine alfabetică: Ana Creangă, Mihnea G. Dragne, Vlad Ghinea, Ariadna Ene-Iliescu, George-Ioan Păiş, Irina Perneş, Andrei-Virgil Popescu, Ştefan Stoianovici, Iuliana Teodorescu, Oana Vardianu, Agnes Vrânceanu şi Alexandru Zaharencu.

 

După concert, profesorul Nicolae Lascu, specialist în istoria arhitecturii moderne și contemporane şi a urbanismului în România, va face un tur ghidat al Palatului Facultății de Drept. Clădirea, ce îmbină monumentalitatea cu principii clasice într-o viziune modernă, a fost construită între 1933–1934, după planurile arhitectului Petre Antonescu, ca element central al „Cetății Universitare” inițiate de Carol al II-lea.

 

 

Vlad Polgar este absolvent al programelor de Licență și Masterat ale Facultății de Interpretare Muzicală din cadrul Universității de Muzică bucureștene, specializarea percuție, la clasa domnului conf. univ. dr. Sorin Rotaru. Este, totodată, membru al orchestrei Operei Naționale București și colaborator al diferitelor instituții muzicale de prestigiu din țară. Vlad este un percuționist entuziast, într-o permanentă căutare a semnificației sunetului, dornic să aprofundeze un univers muzical cât mai diversificat.

 

PIANO EXPRESS. Playing Modern este un eveniment conex desfășurat sub egida Festivalului Internațional George Enescu, ce constă în pop-up events, în septembrie, prin Bucureşti: 07, 21, 28.09.2025, ora 17:00. Proiect organizat de IDEILAGRAM şi co-finanțat de Primăria Capitalei prin ARCUB, în cadrul sesiunii de finanțare „București. Împreună” – 2025.

 

Foto ansamblu: Ariadna Ene-Iliescu & Andreea Taină